OUR MONTHLY NEWSLETTER SIGNUP

A list of external and internal media coverage on the Danish Cleantech Hub.

[mc4wp_form id="322"]

Latest News

FOLLOW US ON TWITTER

Latest News

october, 2019

03octAll DayBusiness Development in China

Event Details

Bliv klogere på forretningspotentialet for din virksomhed på det
kinesiske marked ved et seminar, hvor forretningsudviklere med
praktisk erfaring fra Kina vil dele deres viden.

EMNER

  • Hvad er det reelle forretningspotentiale for danske SMV’er og startups i Kina?
  • Hvad kan man selv gøre for at finde fodfæste på et marked, der fortsat har et kæmpe
    uforløst potentiale, men også er karakteriseret ved mange faldgruber?
  • Hvordan finder man frem til de rigtige lokale samarbejdspartnere?
  • Hvad er sandheden om Kinas nye status som innovativt foregangsland?
  • Hvilken rolle spiller digitale salgsværktøjer?
  • Hvem og hvor kan man bede om hjælp til at komme videre?

Du har sikkert hørt det hele før. Kina er på ganske få år vokset til at blive et af Danmarks
største eksportmarkeder. Samhandlen bugner, kinesiske virksomheder og forbrugere
får flere og flere penge mellem hænderne til at indkøbe danske kvalitetsprodukter,
store danske virksomheder kalder Kina for deres ”andet hjemmemarked”, etc.

Men virkeligheden er også en anden. Mange mindre danske virksomheder har brændt
fingrene på det kinesiske marked. Endnu flere har på forhånd kastet håndklædet i ringen
ved udsigten til at skulle konkurrere i et marked kendetegnet ved uigennemsigtighed
og lokal favorisering.

Så hvad skal man tro på? Det kan du få svar på, når du møder virksomheder, der har
gjort sig egne erfaringer med opstart og skalering af deres forretning på det kinesiske
marked.

UDBYTTE
Deltagerne modtager strategiske og praktiske inputs, der gør dem bedre rustet til at
opstarte, konsolidere eller skalere forretningen i Kina.

PROGRAM
12.30 Registrering og sandwich
13.00 Introduktion til dagens program
Line Poulsen, DI International Business Development
13.05 Kina – fremtidens katalysator for global innovation
Peter Bøgh Hansen, DI China
13.30 Valg af distributionsplatform i Kina
Jacob Kragh, direktør for LEGO Kina 2015-2018
13.55 Effektiv markedsføring på de sociale medier i Kina.
Jacob Juul-Lou, Miktos ApS
14.20 Kaffepause
14.35 Paneldiskussion med Q&A
Moderator: Line Poulsen, DI International Business Development
15.10 Supportmuligheder i Kina
Peter Bøgh Hansen, DI China
15.30 Spørgsmål og tak for i dag
Peter Bøgh Hansen, DI China

INDLÆGSHOLDERE
OG PANELDELTAGERE

Peter Bøgh Hansen
Peter blev i 2003 udsendt til Shanghai for at etablere Danmarks første danske
business incubator for SMV’er i et samarbejde mellem Dansk Industri og Asia
Base. Peter har siden været medstifter af blandt andre e-handelsplatformene
EasyBizChina og Easy2Bid, og han er i dag chef for DI’s forretningsenhed for
strategiske partnerskaber og innovation i Kina.

Jacob Kragh
Jacob Kragh var i 2010-15 direktør for LEGO Education, der fremmer børns læ-
ring gennem salg af LEGO Educations læringsprodukter til institutioner verden
over. Kina var hovedmarked for LEGO Education, hvor salget skete gennem partnerskaber
med den offentlige sektor i Kina, via lokale kinesiske distributionspartnere
samt direkte til forbrugerne gennem LEGO Education uddannelsescentre.
Senere fik Jacob ansvaret for LEGOs kerneforretning i Kina og ledte implementeringen
af LEGOs nye Kina-strategi. Jacob sad samtidig i LEGOs koncernledelse
og var bosat i Shanghai fra 2015-18.

Jacob Juul-Lou
Jacob driver et team i Chongqing som udvikler social media markedsføringsstrategier
og webshops for danske firmaer i Kina. Fokus er at udnytte Kinas mange
sociale medier mest omkostningseffektivt. Hør mere om hvordan man smartest
anvender kinesiske influencers, korte videoer og ”social commerce” til at sælge
sine produkter på verdens største eCommerce marked.

Time

All Day (Thursday)

X